Często Zadawane Pytania
Lub wybierz jedną z poniższych kategorii, aby znaleźć swoje pytanie
Zazwyczaj jest to 15-20 minut. Może to jednak zostać wydłużone nawet do godziny, jeśli opony trzeba zdemontować z felg i mają niski profil przy dość dużym rozmiarze. Oczywiście opóźnienie dotyczy to również wszelkich nieprzewidzianych czynników, jak np. konieczność wymiany uszkodzonych elementów.
Na wykonanie usługi przez wulkanizację mobilną mogą Państwo umówić się telefonicznie, mailowo lub poprzez formularz kontaktowy. Dane kontaktowe są podane w zakładce kontakt na stronie internetowej.
Specjaliści uznają, że opony zimowe powinny zostać zamontowane wtedy, gdy średnia dzienna temperatura przestaje przekraczać 7ºC. Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę zmienność pogody. Nierzadko jednego dnia może być 5ºC, a następnego powyżej 10ºC. Sporo osób czeka więc, aż warunki atmosferyczne ustabilizują się. Nie jest to zła taktyka i sporo fachowców ją poleca. Niemniej zmiana opon już w momencie pierwszego spadku temperatury nie należy do złych pomysłów. Można bowiem z dużym prawdopodobieństwem przewidywać, że niebawem pojawią się pierwsze przymrozki.
Najlepszym momentem jest okres, w którym temperatury zaczynają już przekraczać 7ºC. Analogicznie do okresu zimowego (czytaj w "Kiedy wymienić opony na zimowe?"), trzeba wziąć poprawkę na zmienną pogodę. Ustabilizowana temperatura obliguje do wymiany ogumienia, dzięki czemu szybciej można zacząć oszczędzać na paliwie.
Wulkanizacja mobilna działa przede wszystkim na terenie Szczecina oraz najbliższych okolic (do 15 km od granicy miasta). Jest możliwość dojazdu do klienta jeśli nie znajduje się w obsługiwanym rejonie, natomiast wiąże się to z dodatkową opłatą, o której klient jest wcześniej informowany.
Pękniętą felgę należy zutylizować i wymienić na nową. Dotyczy to felg stalowych jak i aluminiowych.
Felgi spawane nie dają gwarancji bezpiecznej jazdy – mowa jedynie o aluminiowych. Stalowe felgi należy bezwzględnie oddać na złom.
Możliwe przyczyny, m.in:
- złe wyważenie kół
- rak ciśnienia w kołach
- brak pierścieni centrujących, jeżeli jest taka potrzeba
- deformacja felgi
- uszkodzenie struktury opony
- inne przyczyny wynikające ze zużycia mechanicznych części pojazdu.
Należy przeprowadzić podstawowe czynności, jak sprawdzenie ciśnienia w kołach. W kolejnym kroku umówić termin w wulkanizacji, aby wyważyć koła, najlepiej na wyważarce Hunter z testem drogowym. Może zaistnieć konieczność prostowania felg bądź wymiany opon. Diagnozę powinien postawić pracownik wulkanizacji.
W zależności od stylu jazdy oraz pokonywanych kilometrów rocznie stan opon w pojazdach jest różny. Odpowiedź na to pytanie powinien w każdym indywidualnym przypadku udzielić pracownik warsztatu wulkanizacyjnego, który wykona oględziny opon.
Opona zimowa wytworzona jest z miękkiej gumy. W czasie lata na mokrej powierzchni łatwo może stracić przyczepność. Opony znacznie szybciej się zużywają.
Mieszanka gumy z jakiej jest wyprodukowana letnia opona twardnieje przy temperaturze poniżej 10 st.Celsjusza. Nie zachowuje wtedy swoich właściwości trakcyjnych, traci przyczepność, nie posiada bieżnika przystosowanego do warunków zimowych.
Opona runflat, to opona bardzo twarda i odporna na uszkodzenia mechaniczne. Decydując się na opony typu runflat, należy wziąć pod uwagę, aby zamontować je na osobny komplet felg, jako koła zimowe bądź letnie.
Producenci runflatów gwarantują, że przy braku powietrza w oponie nadal można kontynuować jazdę przez 80km przy prędkości do 80km/h.
Utrzymywanie właściwego ciśnienia w oponach gwarantuje bezpieczną i oszczędną eksploatację. Zalecane ciśnienie producenci określają na podstawie przeprowadzonych prób. Prawidłową wartość ciśnienia dla różnych warunków użytkowania określa instrukcja obsługi pojazdu (najczęściej naklejka na drzwiach).
Ciśnienie należy kontrolować i regulować co najmniej raz w miesiącu, nie zapominając o kole zapasowym. Przy tej okazji należy sprawdzić, czy na wszystkich wentylach znajdują się kapturki. Kapturki dokręca się tylko ręcznie.Zbyt niskie ciśnienie w oponie powoduje niewłaściwe zachowanie się pojazdu i przegrzewanie opony, które może zagrażać bezpieczeństwu.
Opony uważamy za zimne gdy minęła co najmniej godzina od ostatniej jazdy lub gdy nie przejechaliśmy więcej niż 2-3 km, z niewielką prędkością.
Gdy nawierzchnia drogi pokryta jest warstwą wody, zdarza się że opona traci kontakt z nawierzchnią – to właśnie jest aquaplanning – poślizg na mokrej nawierzchni.
W przypadku, kiedy pojazd sygnalizuje błąd systemu TPMS należy postępować według kolejności:
- Sprawdzić poziom ciśnienia w kołach.
- Skontaktować się z wulkanizacją posiadającą specjalistyczne urządzenie TPMS do aktywacji i programowania czujników.
W momencie, kiedy zauważymy, że z koła ucieka powietrze, należy udać się do specjalistycznego warsztatu wulkanizacyjnego, gdzie zostaną przeprowadzone szczegółowe oględziny koła.
Przyczyn może być kilka, np.: przebita opona, obcy element wbity w oponę, rozcięta opona, nieszczelny zawór, uszkodzona felga lub nieszczelność pomiędzy obręczą a oponą.
W zależności od uszkodzenia warsztat dokonuje naprawy opony na gorąco, wymiany zaworów czujników ciśnienia TPMS, naprawę felgi (jeżeli felga nadaje się do naprawy) bądź dokonuje uszczelnienia pomiędzy obręczą (felgą) a oponą.
Przed zmianą felg na inny rozmiar należy zwrócić uwagę rozstaw śrub, wielkość otworu centrującego obręczy, wielkość piasty pojazdu oraz odpowiednie ET, aby koła nie obcierały o nadkola.
Przyczyny „ząbkowania” opony, m.in.:
- nieodpowiedni dobór modelu opony do pojazdu
- zużycie zawieszenia pojazdu
- zła geometria kół.